06 mai 2013

Hukkamõistu koor


R. Baskini projektiteatri Kell Kümme kodelehelt

Seekord sain elamuse jällegi teatrilt, mida ammu külastanud polnud. Ma ei tea, kas seda saab teatriks, kui selliseks üldse pidada. Ilmselt ikka saab. Tegu oli Roman Baskini projektiteatri Kell Kümme lavastusega "Hukkamõistu koor". Etendust, mida mina vaatamas käisin, mängiti Salme Kultuurikeskuses. Lavastaja on Roman Baskin, esietendus oli 7. märtsil, 2013. aastal. Tegelasi on selles etenduses kokku 13, kuid tuntumad näitlejad, kes tükis kaasa tegid, on ehk Marko Matvere, Raivo E. Tamm, Elina Reinold, Epp Eespäev, Pirjo Levandi, Tõnu Kilgas, Karin Rask ja Merle Palmiste.

R. Baskini projektiteatri Kell Kümme kodelehelt
Lugu räägib inimestest, kes elavad väikeses provintsis ja püüavad lavale tuua oma amatöörliku teatrigrupiga "Kerjuste ooperi". Tegevus toimub ajavahemikus veebruarist maini, ooperi proovidest esietenduseni.
Kui Guy Jones (M. Matvere) ooperi proovidesse jõuab, on  kõik osad juba välja jalagtud ning talle otsustatakse siiski võimalus anda ühe pisikese rolli näol. Edasine teekond viib ta aga läbi rollide vahetumise peaosani välja. Palju vahejuhtumeid oli ka Jonesi ja  provintsi naiste vahel. Tema suureks miinuseks oli see, et ta ei osanud kunagi "EI" öelda, ning see tõi talle palju tahtmatut kaela.

Mulle meeldis näitlejate valik. Ma arvan, et sellise koosseisuga sobiti hästi rollidesse ning ka omavahel kokku. Ma oleksin tahtnud natukene rohkem laulmist kuulata. Tegu ei olnud küll muusikaliga, rääkimata ooperist, kuid siiski... Eriti veel arvestades asjaolu, et rolli on saanud ka kuulus ooperitäht Pirjo Levandi. Selle küllaltki vähese laulmise põhjal saan öelda, et mulle kohutavalt meeldis hoopis Marko Matvere laulmine. Tema tugev ja vali hääl on mulle varemgi kõrvu jäänud, ning sellel etenduselgi ei pidanud ma selles suhtes pettuma. Mind häiris ka pisut see, et stseenid olid päris pikaks venitatud. Ma saan aru, et tekst on ju Alan Ayckbourni oma ja lavastaja, olgu see kes tahes, seda muuta ei tohiks. Asjade edasikulgemine oli pisut aeglane. Samuti oli lõpp kuigivõrd etteaimatav. Eelnevaga ei saa ma muidugi midagi lavastajale ette heita. Ilmselt ei sobinud see etendus mulle sisulise poole pealt väga palju.
Muidugi oli palju ka positiivset. Kui jätta kõrvale näitekirjaniku tekst kui selline, siis näitlejad said oma rollidega hästi hakkama.
Tegu ei olnud etendusega, mis oleks tekitanud minus selle "VAU" efekti. Samas olen palju kehvemaid lavastusi näinud ning seda etendust ei tahaks sinna kehvade kategooriasse ka liigitada. Pigem liigenduks  etendus minu taluvus/meelduvusskaalal kuhugile keskele.

MTP

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Omaarvamust ei saa keelata ega valeks pidada. Kui Sul on see ning Sa soovid seda jagada, siis tee seda. Kui Sul on aga mõtteid, ideid või ettepanekuid, mida võiks muuta, et blogi parem oleks, siis võiksid nendest teada anda. Samuti on oodatud ettepanekud etendustele, mida oled näinud ning soovitaksid mullegi.